Akademia Przedsiębiorczości Społecznej
Akademia to 8 zjazdów warsztatowych, wizyty studyjne w doświadczonych organizacjach, mentoring i proces certyfikacji.
Udział w Akademii to propozycja dla zarządów organizacji, jeśli:
- na sercu leży Wam wspieranie dobra rodziny i wychowania w Polsce
- chcecie lepiej „ułożyć” Waszą pracę, tak, żeby była bardziej efektywna i skuteczna, to znaczy poprawić organizację i zarzadzanie oraz uzyskać certyfikat to poświadczający
- chcecie nauczyć się skutecznej pracy z ludźmi oraz inspirowania ich do działania
- chcecie zbudować silny zespół i dowiedzieć się, jak angażować kolejne osoby wspierające Wasze działania
- chcecie nauczyć się, jak zbudować stałe źródła finansowania działań organizacji
- chcecie poznać całe mnóstwo innych zagadnień związanych z skutecznym prowadzeniem organizacji
- chcecie otrzymać wsparcie doświadczonych praktyków systemowego zarządania organizacjami
- chcecie poznać inne organizacje, które tak jak Wy wspierają rodziny i wychowanie
Czego się nauczycie?
Uczestnicząc w Akademii zdobędziecie kompetencje w ramach 7 szerokich zagadnień.
Podstawy zarządzania
określenie misji i wizji organizacji, podstawy planowania strategicznego (w okresie 3 do 5 lat), taktycznego i operacyjnego, stała ewaluacja strategii, opracowywanie i weryfikowanie procedur, algorytmizacja zadań
Merytoryka
strategie opracowywania i wdrażania oferty programowej organizacji, czyli sedna tego, czym się zajmuje, opracowywanie „produktów”, ewaluacja merytoryki, sposoby gromadzenie i strukturyzacji posiadanego know-how i wiedzy eksperckiej, dostosowanie działań do potrzeb odbiorców (w tym odbiorców z specjalnymi potrzebami)
Kadra
strategie rekrutacji, szkolenia i wynagradzania zespołu, budowanie motywacji wewnętrznej zespołu, komunikacja wewnętrzna, aspekty prawne zatrudniania pracowników, dbałość o prawa pracownicze, budowanie zespołów wolontariackich, programy rozwoju kompetencji wolontariuszy
Komunikacja zewnętrzna
strategie marketingu organizacji i informowania o działaniu w otoczeniu zewnętrznym, podstawy marketingu internetowego i wykorzystywania mediów społecznościowych, angażowanie społeczności, budowanie partnerstw lokalnych, budowanie pozytywnego wizerunku organizacji, transparentność organizacji
Finanse
planowanie budżetowe, pozyskiwanie i rozliczanie środków, strategie budowania stabilności finansowej organizacji niezależnej od środków publicznych, fundraising stały i akcyjny, fundraising w Internecie, budowanie bazy darczyńców, relacje z darczyńcami, działalność gospodarcza w organizacji pozarządowej, inne – nietypowe sposoby pozyskiwania środków na działalność (np. kapitały żelazne, nawiązki sądowe)
Administracja organizacji
strategia opracowania i stałej ewaluacji aspektów administracyjnych funkcjonowania organizacji, obiegu informacji, dokumentacji, procedur wewnętrznych, spełniania wymogów prawnych (np. w zakresie archiwizacji dokumentacji)
Infrastrukutra
strategie rozwoju infrastrukturalnego, dostępność infrastruktury lokalowej dla organizacji pozarządowych, sposoby budowania własnej infrastruktury niezbędnej do realizacji misji organizacji, pozyskiwanie i administrowanie darowiznami rzeczowymi, procedury zarządzania majątkiem i wyposażeniem organizacji, porządek w miejscu pracy
W ramach Akademii bezpłatnie otrzymujecie:
- 8 stacjonarnych zjazdów szkoleniowych w okolicach Lublina i Krakowa (ze zwrotem kosztów podróży)
- wizyty studyjne w doświadczonych organizacjach
- mentoring z osobami na co dzień pracującymi w doświadczonych organizacjach
- proces certyfikacji organizacji poświadczający zdobyte przez Was umiejętności i wdrożone zasady skutecznego działania
Udział w Akademii to budowanie środowiska organizacji troszczących się o dobro rodziny w Polsce!
Uczestnicząc w Akademii nauczycie się budowania środowisk wzajemnie wspierających się rodzin!
Do udziału projekcie zapraszamy 2-3 osobowe zespoły z zarządów organizacji pozarządowych, zajmujących się wspieraniem rodzin i wychowania (w tym organizacji prowadzących świetlice, szkoły i inne formy wspierające wychowanie i rodziny).
Terminy zjazdów
Terminy realizacji zjazdów Akademii Przedsiębiorczości Społecznej 2022-2024
Zjazdy szkoleniowe odbywać będą się w okolicach Lublina i Krakowa.
Uczestnikom zapewniamy zwrot kosztów dojazdów.
Podstawy zarządzania
25-26 listopada 2022
Merytoryka
13-14 stycznia 2023
Kadra
10-11 lutego 2023
Komunikacja zewnętrzna
10-11 marca 2023
Finanse cz 1.
14-15 kwietnia 2023
Finanse cz 2.
19-20 maja 2023
Administracja
22-23 września 2023
Infrastruktura
20-21 października 2023
Organizatorzy Akademii
Akademię prowadzą doświadczone organizacje zajmujące się wspieraniem rodziny i wychowania.
Uczestnictwo w Akademii jest bezpłatne!
Zespół prowadzący Akademii
Szkolenia w ramach Akademii prowadzą doświadczeni eksperci, m.in.:
Wacław Czakon
Psycholog. Założyciel i prezes Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo, dyrektor Akademii Młodzieżowej, wykładowca akademicki. Psycholog, oddany młodzieży wychowawca. Lider działań społecznych. Autor wielu programów edukacyjnych i wychowawczych. Członek międzynarodowego stowarzyszenia innowatorów społecznych ASHOKA.
Ryszard Stocki
Dr hab. psychologii, konsultant i trener, autor pierwszej na świecie kategoryzacji patologii organizacyjnych, opublikowanej w pracy habilitacyjnej “Patologie organizacyjne – Diagnoza i Interwencja”. Członek Stowarzyszenia Chrześcijańskich Przedsiębiorców. Wiceprezes Stowarzyszenia Chrześcijańskich Dzieł Wychowania. Członek Stowarzyszenia Niezależnych Lekarzy i Naukowców.
Elwira Wojciechowska
Dyrektor Centrum Dobrego Wychowania. Wieloletni koordynator programów społecznych z obszarów: edukacja, wychowanie, kultura, wolontariat, społeczna odpowiedzialność biznesu. Współtwórca oferty programowej CDW. Zawodowo zainteresowana tematem HR, przede wszystkim zarządzania zorientowanego na pracy z talentami.
Zbigniew Barciński
Pedagog i teolog, doktor w zakresie edukacji medialnej. Prezes Zarządu Stowarzyszenia Pedagogów NATAN. Od ponad trzydziestu lat pracuje w organizacjach pozarządowych. Autor programów szkoleniowych oraz wielu publikacji dydaktycznych i wychowawczych. Członek Rady Działalności Pożytku Publicznego VI kadencji.
Jan Balwierz
Przewodniczący zarządu Stowarzyszenia Chrześcijańskich Dzieł Wychowania. Prowadzi działalność, która zajmuje się realizacją działań artystycznych, eventowych i promocyjnych. Autor licznych spektakli i musicali. Absolwent polonistyki ze specjalnością komunikacja społeczna Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, prowadzi edukację polonistyczną i dziennikarską. Koordynator projektów, specjalista ds. fundrasingu.
Zofia Jaroszuk
Pedagog, studia podyplomowe na KUL w zakresie zarządzania projektami społecznymi, 30-letni staż pracy w placówkach wsparcia dziennego, współautorka programów wychowawczych, współautorka wielu pozycji książkowych dotyczących zarządzania pracą wychowawczą, edukacyjną i społeczną.
Marzena Małaczyńska
Dyrektor Biura Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo i Wiceprezes Zarządu. Absolwentka Politechniki Lubelskiej, ponad 30-letni staż pracy w zarządzaniu administracyjnym w tym 15 lat w organizacji pozarządowej. Wieloletnie doświadczenie w obsłudze administracyjnej realizacji projektów.
Michał Czakon
Doktor psychologii, dydaktyk, trener. Specjalista w dziedzinie pisania wniosków o dotacje. Pomysłodawca metod edukacyjnych Centrum Dobrego Wychowania i koordynator kursów online i strefy wiedzy. Autor podręcznika Jak Uczyć Skuteczności. Autor bloga JakDzialacSkutecznie.pl
Andrzej Demczuk
Doktor nauk społecznych, przedsiębiorca, społecznik i naukowiec. Absolwent Seattle University oraz UMCS badający przywództwo. Współzałożyciel Fundacji w Duchu Miłości, która wspiera potrzebujących oraz rodzinnej sieci restauarcji Plackarnia.
Wojciech M. Słonina
Samorządowiec. Specjalista w zakresie współpracy organizacji z samorządami. Profilaktyk z ponad 25-letnim doświadczeniem. Autor i współautor programów profilaktycznych, programów szkoleniowych, kampanii społecznych, projektów rozwijających kompetencje społeczne, ekspertyz. Inicjator i prezes Zarządu Instytutu Rozwoju Społecznego. Współinicjator ogólnopolskiej Koalicji Obywatelskiej DLA RODZINY.
Jacek Gazda
Pedagog, kierownik Biura SChDW w Krakowie, koordynator jednostki centralnej Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży, dyrektor niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli - Centrum Edukacyjnego SChDW, koordynator projektów edukacyjnych i społecznych, współtwórca i koordynator organizacyjny ogólnopolskiej Koalicji Obywatelskiej DLA RODZINY.
Ten program wzniesie działania Waszej organizacji na kolejny - wyższy poziom!
Masz pytania?
Napisz lub zadzwoń.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Jacek Gazda
Koordynator Akademii – Kraków
biuro@schdw.org.pl
tel.: 792 768 002
Michał Czakon
Koordynator Akademii – Lublin
michalczakon@fsd.lublin.pl
tel.: 513 056 931